verhoogde pakkans
Inbraakpreventiesystemen bemoeilijken de toegang tot een gebouw, terrein of goederen; tegelijk wordt via inbraakdetectie de pakkans aanzienlijk verhoogd. Beide maatregelen werken ontradend voor de inbreker.
Inbraakpreventiesystemen bemoeilijken de toegang tot een gebouw, terrein of goederen; tegelijk wordt via inbraakdetectie de pakkans aanzienlijk verhoogd. Beide maatregelen werken ontradend voor de inbreker.
Voorwaarde is wel dat het inbraakdetectiesysteem grondig werd uitgedacht en nauwgezet geïnstalleerd werd.
Daarnaast is het ook aangeraden om uw installatie te integreren met andere systemen zoals toegangscontrole en camerabewaking. Anders is het een maat voor niets en een zonde van de investering.
Een belangrijk pakket aan verplichtingen wordt aan de gebruiker opgelegd door het Koninklijk Besluit van 25 april 2007 en het KB van 6 december 2018 tot vaststelling van de voorwaarden voor installatie, onderhoud en gebruik van alarmsystemen en beheer van alarmcentrales. U kunt de informatie over de 'Aangifte bij het meldpunt Police On Web' en de 'Wet op het gebruik van alarmsystemen' terugvinden in onze bibliotheek.
De wetgeving verplicht de aangifte van een alarmsysteem. Er werd een meldpunt alarmsystemen gecreëerd; een gegevensbank beheerd door de FOD Binnenlandse Zaken die bepaalde gegevens bevat in verband met alarmsystemen. Indien u bent aangesloten bij een alarmcentrale, zullen zij de aangifte regelen. De eindklant die niet is aangesloten bij een alarmcentrale moet zelf zijn alarmsysteem registreren via www.policeonweb.be.
Daarnaast is de gebruiker er verantwoordelijk voor dat zijn alarmsysteem jaarlijks wordt onderhouden.
Uitwerking op maat
Programmatie volgens uw wensen
Verhoog uw zekerheid en verleng de levensduur van uw systeem
Alertis beschikt over een team van meer dan 60 service technici die in staat zijn een systeem in dienst te stellen, te onderhouden en te herstellen. U mag dus gerust zijn dat een en ander op een correcte en doordachte manier zal verlopen. Ondanks de verschillende wettelijke verplichtingen met betrekking tot het jaarlijkse onderhoud zijn er vele economische redenen waarom het afsluiten van een onderhoudscontract een goed idee is:
Een geruststelling wanneer u het nodig heeft
Onze servicedesk is continu bemand, 24 op 24 en 7 op 7, en dit door ervaren technici. Deze dienst wordt u aangeboden wanneer u een onderhoudscontract onderschreven hebt.
Desgevallend kan de technicus uw systeem vanop afstand overnemen, u telefonisch of met remote video assisteren, of een IP connectie opzetten rechtstreeks met de centrale.
U kan de Alertis servicedesk steeds bereiken op het algemeen telefoonnummer +32 51 74 71 79 ongeacht uw woonplaats.
Uw beveiliging opgevolgd ook wanneer u er niet aan denkt
Bent u zeker dat uw detectiesysteem niet in storing staat? Wie volgt continu de storingsmeldingen op? Wie behandelt uw storingen? Zijn deze mensen 24 x 7 bereikbaar? Dit zijn vragen die van belang zijn en, wanneer u dit als verantwoordelijke goed wil oplossen, handenvol geld kunnen kosten.
Alertis stelt u een besparende en bedrijfszekere IoT oplossing voor : de GuardX app
Het principe is eenvoudig: onze technicus maakt een IP koppeling tussen uw inbraakcentrale en het GuardX platform via uw bestaande internetverbinding of het mobiele datanetwerk. Uzelf zal in real time uw installatie kunnen monitoren, waar u ook bent. En, onze servicedesk zal in geval van storing vanop afstand reeds een eerste interventie kunnen uitvoeren indien nodig.
U bespaart op een eigen 24u technische service en bent verzekerd van een performante beveiliging.
Een goede opleiding van al uw gebruikers vermijdt frustraties
Onze technici staan erop u een degelijke opleiding te geven omtrent het gebruik van al onze systemen en dit zowel bij indienststelling als bij het jaarlijks onderhoud. Daarenboven krijgt u steeds een samenvattende gebruikershandleiding ter ondersteuning.
Ook onze partners-installateurs elektriciteit, preventieadviseurs, studiebureaus mogen een beroep op ons doen voor jaarlijkse opleidingssessies.
Laat u tijdig verwittigen van elk alarm
Wie zorgt er voor een gepaste reactie op een alarm wanneer u afwezig bent? Wie neemt er dan het beheer in handen van een “alarmsituatie”?
Een meldkamer kan u permanent het gevoel geven dat elk alarm correct en tijdig zal behandeld worden; uw alarminstallatie geeft immers continu informatie door naar de continu bemande meldkamer. De operator zal de nodige acties ondernemen, zoals die op voorhand met u zijn doorgepraat en vastgelegd (wie eerst op te bellen, wanneer de hulpdiensten bellen,..).
De meldkamer kan u ook verwittigen wanneer er geen telefoon- of internetverbinding meer is.
Een extra geruststelling is videobewaking vanop afstand. Dit is de ideale oplossing om elke situatie nauwgezet te verifiëren en onmiddellijk op de gepaste manier en efficiënt te reageren. Videoverificatiediensten hebben als hoofddoel de opheffing van twijfel en zullen in dat geval dus een bijkomende analyse betekenen van de geregistreerde alarmmelding(en).
Wie gaat ter plaatse in geval van alarm?
Een externe interventiedienst kan optreden op in geval van alarm op uw site. Zij begeven zich ter plaatse en doen het nodige met het oog op het behoud van uw bezittingen.
Uw site is al uitgerust met een alarmsysteem en staat in verbinding met een 24/24 bewakingscentrale. Om zeker te zijn van een adequate reactie op elk soort incident, moet u kunnen rekenen op personeel dat na een alarm kan tussenkomen en daarbij strikt de wettelijke instructies en integriteitregels naleeft.
Alertis werkt hiervoor samen met de Mobile Guards van G4S.
De Mobile Guards van G4S verbinden zich ertoe zeer snel tussenbeide te komen om het behoud van de goederen, uitrustingen en materialen op uw site te garanderen. Eens ter plaatse nemen ze in uw plaats de gepaste bewarende maatregelen en stellen ze daarna een verslag op voor u. Om een strikte confidentialiteit te garanderen worden de veiligheidsgegevens en sleutels van elke klant slechts op het moment van de interventie ter beschikking van de guards gesteld. De sleutels worden bijgehouden in een gedecentraliseerd netwerk met een sleutelkast die 24 uur op 24 bewaakt wordt, of op uw site in optimale veiligheidsomstandigheden.